Minuman Kesihatan Yang Anda Perlu Cuba

 

Sudah tentu, air adalah minuman paling pintar di luar sana, tetapi jika anda menginginkan sesuatu yang lebih banyak, minuman sihat ini akan memberi anda pemakanan.

Dengan begitu banyak minuman yang dipenuhi dengan kalori kosong di rak pasar raya, sukar untuk mencari minuman sihat yang juga disertakan dengan vitamin dan mineral. Tetapi jangan takut, ada banyak minuman berkhasiat untuk menghilangkan dahaga anda sekiranya anda ingin sesuatu yang lain daripada air biasa atau yang disiram.

 

Teh Hijau

Teh hijau telah dipuji untuk faedah kesihatannya di negara-negara Asia selama berabad-abad; baru-baru ini orang Amerika mendapat memo itu. Walaupun ramai yang tahu teh hijau sebagai minuman sihat yang menghidrat dan menenangkan jiwa, minuman ini lebih baik daripada yang anda tahu. Teh hijau mengandungi polifenol tahap tinggi yang dipercayai dapat mencegah jenis barah tertentu seperti barah payudara dan barah prostat. Kajian menunjukkan bahawa ia juga dapat membantu mengurangkan kenaikan gula darah yang tajam setelah makan, yang sangat bermanfaat bagi orang-orang dengan diabetes jenis 2. Cubalah teh hijau thyme lemon hangat dan menenangkan ini.

 

Jus Delima

Jus delima semulajadi adalah salah satu minuman berkhasiat di rak pasar raya. Jus buah yang bertenaga ini dikemas dengan antioksidan yang membantu melindungi sel dari kerosakan dan mengurangkan keradangan, yang dapat membantu melegakan beberapa jenis artritis. Ia juga kaya dengan vitamin C yang meningkatkan kekebalan tubuh, menjadikannya salah satu minuman sihat kegemaran kami untuk melawan selesema. Ketahui lebih lanjut mengenai faedah kesihatan buah delima.

 

Air Lemon

Kami mengesyorkan memulakan hari anda dengan air lemon. Air lemon adalah penggalak imun yang sangat mengejutkan. Hanya 2 sudu besar jus lemon yang diaduk ke dalam segelas air menambah 14mg vitamin C. Bonus lain? Anda mungkin akan minum lebih banyak air lemon daripada air biasa kerana rasanya lebih enak — satu lagi cara untuk kekal terhidrasi.

 

Air Kelapa

Rasa air tropika ini agak kontroversi. Sebilangan orang menyukainya, dan ada yang membencinya. Tetapi tidak ada perdebatan mengenai fakta bahawa minuman sihat ini dapat menghidrat badan dan memberikan jumlah kalium yang mengejutkan. Kalium memainkan peranan penting dalam menjaga degupan jantung yang sihat dan mengatur tekanan darah. Sekiranya anda suka berkarbonasi, cubalah air kelapa berkilau ini. (Ini adalah minuman berkarbonat kegemaran kami.)

 

Coklat Panas

Siapa tahu pencuci mulut boleh berkhasiat? Kita semua telah mendengar tentang manfaat kesihatan koko, tetapi minuman kaya antioksidan ini lebih bermanfaat apabila dicampurkan dengan susu, yang tinggi kalsium dan biasanya diperkaya dengan vitamin D. Cari resipi coklat panas kegemaran baru atau cuba salah satu jenama coklat panas kegemaran kami.

 

Jus Kranberi

Jus segar ini dikemas dengan antioksidan yang dapat membantu mencegah penyakit kardiovaskular dan beberapa jenis barah, dan mendorong saluran kencing yang sihat. Jus Cranberry adalah makanan sendiri, jadi digabungkan dengan gula atau jus buah-buahan lain yang lebih manis. Cari varieti yang 100% jus sehingga anda memanfaatkan semua manfaat kesihatan cranberry.

 

Jus Oren

Mungkin jus yang paling banyak terdapat di pasaran, jus oren segar adalah salah satu minuman paling sihat yang boleh anda ambil. Semua orang tahu bahawa ia adalah sumber vitamin C yang hebat, tetapi kebanyakan orang tidak tahu bahawa minuman sihat ini adalah sumber kalium dan thiamin yang baik serta kalsium dan vitamin D jika ia diperkaya. Sekiranya anda merasa kesegaran, cubalah dalam spritzer jus oren.

 

Jus Kesihatan Wanita & Isteri No.1

Mungkin anda diluar sana sudah pun mengenali produk ini melalui media massa, tv, review-review dari customer dan sebagainya. Ia merupakan produk dan juga minuman kesihatan yang popular dikalangan para wanita dan juga para isteri. Produk ini adalah Jus Primadona keluaran Sufee Snow. Pelbagai khasiat dan manfaat khususnya bagi kaum wanita diluar sana. Antara khasiat utama Jus Primadona ini adalah ia dapat mengembalikan keanjalan kepada bentuk payudara dan punggung dan juga dapat membesarkan lagi payudara dan sebagainya. Pengambilan yang berkala mampu membekalkan tenaga harian yang cukup.